Expressions for Making Phone Calls at Work
czyli zwroty używane podczas wykonywania telefonów służbowych
Introducing yourself Przedstawienie się i wyjaśnienie powodu kontaktu
- Good morning/afternoon/evening. This is Mike at (company name) /Mike from (department name). Could I speak to (person you’re calling for)?
- Good morning/afternoon/evening. This is Mike at (company name) /Mike from (department name). I’m calling about/because…
When the person you want to speak to is unavailable Kiedy osoba z którą chcesz rozmawiać jest niedostępna
- Can I leave a message for him/her?
- Could you tell him/her that I called, please?
- Could you ask him/her to call me back, please?
- Okay, thanks. I’ll call back later.
Dealing with bad connections Kiedy jakość połączenia jest zła
- I think we have a bad connection. Can I call you back?
- I’m sorry, we have a bad connection. Could you speak a little louder, please?
- I’m sorry, could you repeat that please?
Ending the call Zakończenie rozmowy
- Thank you very much. Have a good day.
- Thanks for your help. Have a good day.
Sprawdź również: przydatne zwroty w korespondencji mailowej
Jesteś dorosły? – dowiedz się jak w 5 dni zacząć mówić płynnie po angielsku
Nauka angielskiego podczas wakacji letnich dla Twojego dziecka?
Obóz językowy dla młodzieży?